Week 7 Málaga, 31 oktober - 5 november 2017

5 november 2017 - Málaga, Spanje

Holaaa familia y amigos,

Maandag begonnen we de week met de verjaardag van Famke, in de klas zongen we ‘cumpleaños feliz’ met een cupcake met daarop een kaarsje. Na school hebben we met de Nederlandse meiden groep taart voor haar gehaald. Dinsdag was het Halloween en in Spanje wordt dat wel nog een beetje gevierd met dat de kinderen aan de deur gaan vragen om snoepjes. In het Spaans zeggen ze dan ¡truco o trato! Dinsdag middag deed ik samen met Rosa en famke mee aan de activiteit pompoen uithollen om alvast in de Halloween sfeer te komen. Op school hadden ze een soort “feest” georganiseerd van 6-8 waarbij iedereen zich kon verkleden, sommige hadden hele outfits maar ik had plak-tatoeages van hechtingen en nep bloed gekocht. Andira had me geholpen om het er wat realistischer uit te laten zien en dat was best goed gelukt, ik stop de foto’s bij de blog. Woensdag hadden we geen school omdat het de dag van de doden was, in Spanje gaan ze dan alle dierbaren die overleden zijn bezoeken op de begraafplaats.Ik heb woensdag de hele dag geleerd omdat we donderdag een test hadden om te kijken of we van A1 een niveau hoger kunnen naar A2. Zaterdag ben ik eigenlijk de hele dag thuis geweest omdat ik door het plotselinge verschil in temperatuur beetje ziek was geworden. Zondag ben ik met Famke, Andira en Nynke en haar zus naar de dierentuin in Fuengirola geweest. Het is een Bioparc, de dieren hebben hier een heel ruim en goed verblijf. We hebben in het park een kleine tour gedaan door de tuin van de Maki’s en andere soort aapjes, dat was echt heel leuk want je stond hierbij heel dichtbij de apen. Na de dierentuin ben ik met Andira en Famke naar het stadje Mijas geweest. Mijas is een stadje in de bergen waar vroeger de ezels veel gebruikt werden voor het vervoeren van spullen, dus ze hebben in het dorpje nu als een soort toeristen attractie dat je een ritje kan doen op die ezels en dat hebben we dan ook gedaan. Mijas was echt een heel leuk stadje met prachtig uitzicht en typische Spaanse winkeltjes en straatjes. Op een pleintje stond een oud stel typische Pienzas te maken en die hebben we gelijk even geproefd. Aan het einde van de dag hadden we nog een klein avontuur, als je het zo kan noemen dan. We moesten namelijk van Fuengirola met de trein naar malaga voor 3 kwartier, toen we uit de trein stapten zagen we gelijk het juiste nummer van de bus die we moesten hebben naar huis. Hierbij hadden we nooit gedacht of we wel aan de goede kant van de weg stonden dus zijn we in plaats van de stad in-, de stad uitgereden. Gelukkig merkte we nog redelijk op tijd op dat we de buurt niet herkenden en stapten we gelijk uit. Hierdoor moesten we een kwartier terug de stad inlopen maar dat was uiteindelijk wel weer een leuke ervaring want we zagen een hele andere kant van de stad en we kwamen een basketbal training tegen wat wel leuk was om even naar te kijken. Uiteindelijk hebben we onze goede bus gevonden en zijn we gewoon veilig thuis gekomen!

Hasta la próxima semana!

Beso gordo

Tessa

1. Wilfried:
    6 november 2017
    Ik zie dat je ook aardig wat familieleden bent tegengekomen in de dierentuin van Fuengirola :-)

hasta la vista!
  2. Jildiz Kaptein:
    9 november 2017
    Hola guapa, als ik dit zo lees en zie, dan ben ik stiekem wel een beetje jaloers. Wat een avontuur! Fantastisch, alles anders dan normaal, heerlijk weer, nieuwe mensen ontmoeten, Spaans leren, prachtige omgeving.... Lief geniet er maar lekker van! Groetjes, Jildiz x x x