Week 1 Málaga, 17-23 september 2017

24 september 2017 - Málaga, Spanje

Hola chico's,

Dit is mijn eerste blog over Malaga, mijn plan is om dit elke zondag te uploaden. Dus laten we maar gaan beginnen bij het begin: ik ben vertrokken op zondag 17 september, dit was de eerste keer dat ik alleen ging reizen dus ik was best wel zenuwachtig. Gelukkig was mijn gezin, Ties en mijn vriendinnen er om me uit te zwaaien. Eenmaal vlekkeloos aangekomen op het vliegveld in Málaga werd ik opgevangen door een transfer, zij regelde het vervoer voor mij waardoor ik bij mijn gastverblijf werd afgezet. Mijn gastverblijf bestaat uit een stel met 2 kinderen, 2 katten en 2 honden (alleen heb ik nog maar 1 kat gezien en geen honden). De vrouw kan een beetje engels dus af en toe leert ze me wat nieuwe woorden. De man kookt elke avond typisch spaans en tot nu toe bevalt me dat wel erg goed. De kinderen zijn 2 jongens, de oudste is 5 en de jongste is 2. Ik zal een video toevoegen waarin ik een tour geef door het huis dan kunnen jullie een beetje inbeelden hoe ik leef voor de komende maanden. Ik moet een kamer delen met een meisje uit Zweden, ze is aardig alleen heel anders dan ik dus ik moet wel even wennen aan haar persoonlijkheid. Mijn kamergenote is er maar voor 2 weken en daarna moet ik 3 weken wachten op een nieuw kamergenootje. Maandag was mijn introductiedag, dat begon met het ontmoeten van je mentorklas daarna zijn we met alle nieuwe leerlingen op een tour gegaan door de stad. Op de tour heb ik niet veel van de omgeving gezien omdat ik vooral bezig was met het maken van vrienden. Op de eerste dag heb ik mensen leren kennen vanuit; Denemarken, Noorwegen, België, Frankrijk, Hongarije, Nederland en zelfs een meisje uit Bermuda. Op de school lopen veel mensen uit Noorwegen en Nederland rond. Ik vond de eerste dag een zware dag vanwege alle nieuwe impressies en omdat ik niet een vertrouwd iemand om me heen had waarmee ik alles kon delen. De rest van de week heb ik gewoon school gehad. Mijn dagen duren meestal van 12:00-16:40 of van 9:00-13:20. Na school ben ik af en toe met wat vrienden naar de stad of naar het strand geweest. Ik moet zelf voor mijn lunch zorgen door de weeks dus moest ik wat boodschappen doen. Al zeg ik het zelf ben ik erg trots op hoe ik dit heb gedaan. Ik had namelijk een zak met 11 appels, een fles icetea, 6 flesjes water, zak met broodjes en 12 plakjes ham gekocht voor 5,84! Vrijdag gingen we met een paar mensen van mijn semester mee op een katamaran om te kijken naar de zonsondergang en wanneer je dacht dat het niet mooier kon kwamen er nog dolfijnen met de boot meezwemmen, goed begin van het eerste weekend. De rest van het weekend ben ik naar het strand geweest en met leerlingen wat geleerd op de campus. Zondagochtend ben ik heerlijk mijn dag begonnen met een stukje hardlopen op het strand.

Ciao en tot zondag,

Tessa

1. Wilfried:
    25 september 2017
    Mooi hoor Tessa. Je schrijft net zo goed als Bas destijds. Ik kijk uit naar je volgende blog. Pappa
  2. Kirstie:
    Super leuk geschreven Tes! <3
  3. Nery:
    25 september 2017
    Super leuk Tessa! Heerlijk om te lezen en ik zie echt dat je geniet! Tot in de volgende blog!
  4. Jolanda:
    25 september 2017
    Hey, Tess wat schrijf je leuk en levendig! En zo te lezen begin je ook aardig je draai te vinden. Tot snel. Xx Moeke.
  5. Petra grimbergen:
    26 september 2017
    Ha Stoere Tessa!
    Wat leuk dat je zoveel verschillende mensen leert kennen.
    Ik ben jaloers! Groetjes uit Friesland. Petra